Bloggar om anonymitet

15 mars 2009 at 17:47 Lämna en kommentar

Fler och fler tar upp anonymitet i sina bloggar. Vissa ser fördelarna med att kunna vara anonym, medan andra tycker att en anonym åsikt värderas lägre. Här hittar du några exempel på inlägg som diskuterat ämnet.

Trådar från Bloggy.

Sjumilakliv säger att hon tagit ett steg tillbaka och blivit mer anonym, just för att kunna prata/skriva mer öppet.

Psykbryt bloggar mycket om just psyikatri. Det här är ett känsligt ämne och nästan alla kommentarer är anonyma. Psykbryt ser det inte som något problem, eftersom om de inte skulle kommentera anonymt så skulle de troligtvis inte kommentera alls.

Emma på Opassande skriver:

Jag är själv ingen expert på hur man gömmer sig. Jag krypterar t.ex. inte mina mail ännu för jag känner motstånd till att bete mig “som en kriminell” bara för att få föra ett privat samtal. Så småningom kommer jag att göra det såklart, staten tvingar mig ju till det. Inte minst har jag ju ett ansvar för de som vill kontakta mig.

(Fetstil är egen markering)

Entry filed under: Mediabevakning. Tags: , , .

Säpo börjar signalspana? Tillbakablick – Vecka 11

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Följ Nolog på:

RSS Nolog på Bloggy

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

