365 saker du kan göra: Pirata mer!

19 maj 2009 at 9:29 Lämna en kommentar

#139 Pirata mer

Känslan av att stå på scen inför hundratals personer går inte att jämföra med någonting annat. Hade jag kunnat skulle jag stoppa in den sortens gåshud i en flaska och sälja dyrt på Ica.
När spelningen är över brukar jag och killarna i bandet gå ner i publiken och sälja skivor och t-shirts. Prata med de människor som har betalt biljett för att komma och titta på oss. Unga, gamla, galna, snälla, nördiga och halvtuffa personer som bara några minuter tidigare stått och sjungit med i låtarna, ibland så att vi själva knappt hörts från scenen. Converse-skor signeras med smileys och autografer. Tygpåsar ritas på. Planscher täcks med namn och hälsningar. Skivor och konvolut får en liten teckning. Och så kommer plötsligt frågan:

– Kan man ladda ner er skiva?

Det blir oftast rätt tyst. Sen börjar folk garva och sen brukar jag få stå och räkna upp de olika sajter där man kan ladda ner vår musik gratis och olagligt. Grabbarna i bandet brukar undra vad jag håller på med men jag tycker att det är kul. Klart som fan att de ska ladda ner vår musik. Jag är all for gratissamhället. Jag gillar tanken på all musik, film och mjukvara som cirkulerar överallt med enorm hastighet. Alla kan få tag på det hur snabbt som helst.

Entry filed under: Mediabevakning. Tags: , .

Sveriges demokrati Sveriges jävighet

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Följ Nolog på:

RSS Nolog på Bloggy

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

